Zame so to pravzaprav druge izredne razmere na službeni poti. Pri prvih je šlo za povsem drugačno situacijo. V osamosvojitveni vojni smo med drugim prevažali zdravila z brodom čez Muro (zaradi zaprtega mostu) pod zaščito Teritorialne obrambe, da bi preskrbeli prebivalstvo. V teh izrednih razmerah pa se soočamo z nevidnim sovražnikom, kar je po svoje težje delo. Nekaj pa je kriznim situacijam po moji oceni skupno. Potrebujemo poznavanje situacije, poznavanje nasprotnika, prioritete, dobro organiziranost, jasna navodila, povezanost tako linearnih kot vertikalnih struktur v podjetju ter, zelo pomembno – spodbudo le-teh.
Zato so nam vsaka komunikacija, vsako sporočilo in odgovori na postavljena vprašanja prinesli dodatno samozavest in neke vrste olajšanje. Negotovost glede pravilne zaščite in morebitnih scenarijev v zvezi z načinom in obsegom dela na začetku je sprožila vrsto vprašanj in dilem. Kot vedno je komunikacija glavno orožje proti tovrstnim dvomom in negotovosti. Podpora vodstva z navodili in izraženo skrbjo o zdravju in počutju zaposlenih je povečala tudi kompetence in moralo zaposlenih. Pomen komunikacij smo spoznali že lani avgusta ob hekerskem napadu.
V Lekarno Bavarski dvor, kjer delamo tri farmacevtke in dva farmacevtska tehnika, zahajajo stranke iz soseske, zaposleni v okolici, zveste stranke iz drugih delov Ljubljane, turisti in številne naključne stranke, ki uporabljajo javni prevoz. Naša ekipa je dobro uigrana in običajne izzive obvladuje brez težav.
Kot v vseh lekarnah se je tudi pri nas s pojavom obolenja covid 19 začelo povečano povpraševanje po zaščitnih sredstvih, izdelkih z vplivom na odpornost, analgetikih, termometrih … Sploh na začetku je bilo tudi veliko strahu in številna vprašanja strank. Za nas je bilo to kar naporno in je zahtevalo veliko energije in časa, saj so bili ljudje zmedeni tudi zaradi nasprotij med uradnimi ukrepi in določenimi odzivi stroke.
Hitro spreminjanje nekaterih sprejetih ukrepov za varovanje zdravja, močno povečano število strank v lekarni in posledično prometa, kar je trajalo približno tri tedne, so močno načeli kondicijo ekipe. Mlada nosečnica je izčrpana ostala na bolniški, proti koncu tega najbolj stresnega obdobja sta omagali še dve sodelavki.
Ob teh dnevih smo, verjamem, da vsi, prihajali domov popolnoma izčrpani in se do naslednjega dne komaj uspeli regenerirati za ponovitev napornega urnika. Naše družne so bile potisnjene ob stran. Naši dragi so nam stali ob strani in prevzeli preostala bremena v gospodinjstvu, da smo se naslednji dan lahko ponovno posvetili strankam.
Za zaščito zaposlenih in strank smo, še pred ukrepi Vlade, v lekarnah sami omejili razdaljo do izdajnega pulta in razdaljo med strankami. Po namestitvi zaščitnih stekel na pulte smo si vsi vidno oddahnili, saj v lekarne niso prihajali le zdravi ljudje. S pomočjo raznih plakatov na temo zaščite so stranke hitro osvojile novi režim, še posebej, ker se podobni režimi izvajajo tudi v drugih odprtih poslovalnicah.
Ljudje spoštujejo razdaljo in ukrepe, večinoma so postali strpnejši in se držijo navodil, prihajajo po zdravila za starejše svojce in znance. Sodelavke pravijo, da so se tudi delo in potrebe strank v dežurni službi spremenile in je delo tam postalo prijetnejše. Upam, da se bodo te navade vsaj deloma ohranile tudi v prihodnje.
Trenutno se je v naši lekarni zaradi uvedbe ukrepov Vlade, ki so vezani na javni prevoz, obratovanje lokalov, predstavništev in hotelov, ritem dela umiril in imamo nekoliko več energije za preživljanje prostega časa. Tako sedaj več časa namenim branju, kuhi, ročnim delom, učenju hebrejščine, sprehodom in imam več časa za partnerja. Po najboljših močeh skrbim, da domov ne prinesem virusa, tudi stik s hčerko je omejen, težje pa je z mamo, ki si najbolj želi naših obiskov, saj živi sama 200 km daleč. Vse potrebne materialne stvari ji izmenično dostaviva z bratom, na druženje pa bo treba počakati še nekaj časa.
V tem času smo imeli v lekarni tudi več pozitivnih odzivov strank. Marsikatera se nam je zahvalila, da smo v teh časih enako prijazni in na voljo za njihove Edith Jošar mag. farm., spec., vodja Lekarne Bavarski dvor potrebe in želje. Presenetili so nas celo z zavojem kave ali drugo pozornostjo. Kdo bi lahko rekel, da so to malenkosti, a pomenijo pomembno psihološko spodbudo za opravljanje dela. Predvsem v situaciji, ko ti zmanjkuje moči.
In kaj smo spoznali v tem času omejitev, negotovosti in sprememb v svojem življenju?
Verjetno smo se vsi naučili bolje organizirati opravila in racionalizirati čas, osebno ali prek medijev smo opazili tako dobre kot tudi manj všečne lastnosti ljudi. Upam, da smo bližje zavedanju, kaj je pomembno, katere vrednote so ključne in na koga se lahko zanesemo. Pa tudi, da vse, kar smo imeli za samoumevno, ni ravno tako. Mogoče znamo bolj ceniti tudi svojo službo in prijatelje, ki jih zdaj pogrešamo.